School2Work

Uitnodiging voor het School2Work-symposium op 12 mei 2015

School2Work: Wat helpt mbo-studenten bij de overgang van school naar werk?

Welke rol hebben studenten, werkgevers en andere sociale contacten bij het creëren van een soepele overgang van mbo-opleiding naar arbeidsmarkt?

Een belangrijke vraag in de maatschappij, politiek én wetenschap. Daarom werd in het School2Work onderzoek van de Universiteit Utrecht onderzocht hoe verschillen in de vroege loopbaan van mbo-studenten verklaard kunnen worden.

Het School2Work onderzoek wordt afgesloten met een symposium op 12 mei 2015 in Utrecht voor beleidsmakers, kenniswerkers en alle andere betrokkenen in het (middelbaar beroeps)onderwijs.

Tijdens deze dag weten theorie, harde cijfers en praktijk elkaar te vinden! De aanwezigen leren over de School2Work onderzoeksresultaten en de visie van deskundige sprekers, waaronder

• prof. mr. Bernard Wientjes (hoogleraar ondernemerschap en leiderschap; voormalig voorzitter VNO-NCW)
  • ing. Jan van Zijl (voorzitter MBO Raad)
  • prof. dr. Joop Schippers (hoogleraar arbeidseconomie)
  • mr. Leonard Geluk (voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool; voormalig voorzitter College van Bestuur ROC Midden Nederland)

Daarnaast zullen aanwezigen en praktijkdeskundigen tijdens interactieve workshops in gesprek gaan over thema’s als kwetsbare groepen, sociale netwerken, LoopbaanOriëntatieBegeleiding en de rol van de werkgever. Aanwezigen gaan naar huis met de meest actuele kennis en inspiratie voor de toekomst!

Deelname aan het symposium is kosteloos. U kunt zich online aanmelden via de link in het menu boven.